Philips QC5050

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips QC5050 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

MH1970 08-08-2011
Geschreven voor: Philips QC5050

Wat een baggerding! Trekt strepen in het haar, zijn inderdaad niet meer weg te krijgen tenzij je het laat groeien. Het haar wordt heel erg ongelijk, zodat ik met de schaar nog mijn man zijn korte stekelkoppie bij moet knippen. Tip: Absoluut NIET kopen!! Zo goedkoop is ie ook weer niet en de kwaliteit uitermate slecht!!

Amsterdammer1 04-04-2011
Geschreven voor: Philips QC5050

Voor het scheren van mijn baard een perfect apparaat. Een aantal keren geprobeerd om mijn hoofd te milimeteren maar dit was niet echt een succes. Aangezien ik dat toch niet meer doe ben ik zeer tevreden.

berhin1h 23-01-2011

Waardeloos apparaat:

opzetstuk valt er snel af
haren raken verstopt in het opzetsuk
scheert slecht

SonOfGrey 03-12-2010

Enkele jaren in bezit.

Om de paar dagen gebruik ik hem om mijn baard te scheren (zonder opzetstuk dus, is kort genoeg voor mij). Doet hij prima.
Om de ongeveer 3 weken doe ik mijn hoofdhaar ermee af. Het is te zeggen: op 9mm. Resultaat is behoorlijk goed, geen last van strepen, haren lopen wel geregeld vast en ik moet VAAK over dezelfde plaats gaan om alles mee te hebben. Ook kan ik niet zomaar van bv mijn voorhoofd in één keer naar achteren gaan. Mijn (dik) haar doet de tondeuse na enkele centimeters vastlopen, dus ik moet echt in korte stukjes werken. In totaal doe ik er ongeveer 45min over om mijn hoofdhaar af te doen, incl. afwerking achteraan (iets korter onderaan enz).

Ik vind dat hij niet sterk genoeg is en ga hem vervangen door een model dat hopelijk de klus klaart in veel minder tijd. Om te scheren en om alle ander haar af te doen werkt hij prima.

Marco_E 14-07-2010
Geschreven voor: Philips QC5050

Absoluut waardeloos apparaat, koop deze niet! Zwabberende tanden in de opzetkam met als gevolg dat je haar ongelijk wordt geknipt (trekt strepen) wat je vervolgens niet meer wegkrijgt als je al kortste stand 3mm hebt gebruikt. Ofwel, je loopt een week voor joker totdat je haar is bijgegroeid en je dit kunt herstellen met een ANDERE tondeuse. Tevens weinig vermogen waardoor hij af en toe lijkt vast te lopen in het haar. Haar is ook lastig te verwijderen uit de opzetkam tijdens het scheren (simpel uitschudden/kloppen niet mogelijk). Enig pluspunt is het makkelijk instellen van de haarlengte. Over degelijkheid kan ik niets zeggen want na 2 keer gebruiken is hij in de vuilnisbak beland. Heb inmiddels mijn 5 jaar oude Princess met enigszins botte messen weer in gebruik genomen en het resultaat overtreft deze Philips op alle punten.

Guus15 16-06-2010
Geschreven voor: Philips QC5050

Ik heb dit apparaat nu al meer dan een jaar in bezit en ben er zeer tevreden over. Het scheert goed, is makkelijk in gebruik en ook de accu gaat lang mee. Ook is het makkelijk schoon te houden en hoef je het niet te onderhouden met olie o.i.d.
gewoon een fijne tondeuse

GerhardvB 22-03-2010
Geschreven voor: Philips QC5050

Moeilijk schoon te houden. Onprakstisch standen / te grote stappen.

De tondeuse trekt "strepen", die nauwelijks meer weg te krijgen zijn. Bijzonder irritant!

Ik ga een andere kopen.

petervankl 11-03-2010
Geschreven voor: Philips QC5050

Waardeloos apparaat, toerental niet stabiel, mesjes niet echt scherp. Het systeem met de verstelbare kam werkt wel aardig.

HeinB 06-07-2009
Geschreven voor: Philips QC5050

Dit apparaat doet wat het moet doen. Ik gebruik het alleen voor mijn hoofdhaar en dat gaat prima. Er zijn voldoende standen en makkelijk schoon te maken. Maar het gaat om het resultaat en dat is prima.

Minpunten:
-de oplaadtijd is erg lang vergeleken met de gebruikstijd
-zonder snoer is de capaciteit minder

Tip: als de batterij minder wordt, moet je hem helemaal ontladen (=diverse keren aanzetten) totdat hij helemaal niets meer doet. Hierna volledig laten opladen, de capaciteit is hierna weer goed.

Uni 04-12-2008
Geschreven voor: Philips QC5050

Ik gebruik dit apparaat hoofdzakelijk om oksel-, borst- en schaamhaar kort te houden. Wat mij betreft is ie daar goed genoeg voor.
Kan me inderdaad wel voorstellen dat sommigen problemen hebben met een wat dikkere haardos want het vermogen is niet super.
Batterij prestaties zijn redelijk en het laden duurt gewoon te lang.

TinusTussengas 13-08-2008
Geschreven voor: Philips QC5050

Bij mijn huisgenoot doet de tondeuse zijn werk (zonder opzetstuk) nog wel aardig goed. Ikzelf heb echter meer en dikker haar en daar heeft deze tondeuse erg veel moeite mee. Vooral op het achterhoofd loopt de tondeuse vaak vast. Daarnaast trekt de tondeuse strepen over het hoofd die, ook na verschillende herhalingen en het zetten van extra druk, niet meer weg te krijgen zijn. Wat me ook is opgevallen is dat de batterij snel slechter werd. Ik heb hem nu 8 maanden in bezit en al na 3 maanden was ik min of meer verplicht om hem bij gebruik op het lichtnet aan te sluiten, omdat fatsoenlijk scheren anders niet mogelijk was. Een laatste minpunt is tenslotte dat de lengteinstelling niet te vergrendelen is (wat wel op de doos stond) en dat deze ook na verloop van tijd steeds makkelijker vanzelf verspringt. Om dit te voorkomen heb ik de stand zelf met een stuk plakband vastgezet. Al met al dus een flinke tegenvaller!

Krusty 23-07-2008
Geschreven voor: Philips QC5050

Eenvoudige maar goede tondeuse. Om de anderhalve week knip ik me haar met de tondeuse op 6 mm. gaat perfect, ook met mn bakkebaarden heeft het apparaat geen moeite :)
Na ongeveer 3-4 keer knippen moet de tondeuse in de oplader. je merk/hoor dan dat hij iets langzamer wordt en op een gegeven moment er mee stopt omdat dan de batterij echt leeg is.

Martin83 11-02-2008
Geschreven voor: Philips QC5050

Een absoluut waardeloze tondeuse: de batterij gaat niet lang genoeg mee om een compleet hoofd bij te werken, hij is niet precies (drie keer er overheen voor het ergens op lijkt), heeft te weinig vermogen voor als het nét een beetje dikker haar is dan standaard.
Mijn advies: geef €10,- meer uit en koop een fatsoenlijke tondeuse.

Miguel1969 31-12-2007
Geschreven voor: Philips QC5050

Ik heb deze nu al meer dan een jaar in bezit, en iedere 2-3 weken wordt mijn hoofd netjes door mijn vrouw tot standje 3 mm geschoren. En naar volle tevredenheid! Zo'n 12 uur vantevoren leg ik hem aan de stekker en dan kan hij daarna de scheerbeurt (zonder stekker) prima aan. Wel is na een maandje of 9 een keer het kopje met het mesje 'uit elkaar gesprongen' tijdens het schoonmaken en dat kregen we niet meer goed in elkaar gezet. Maar dat gedeelte is in de winkel zonder problemen omgeruild. Mijn conclusie; een prima apparaatje voor die prijs; de kosten van de kapper heb ik er inmiddels al lang uit.

Arjen82 10-10-2007
Geschreven voor: Philips QC5050

Ik heb deze Philips onlangs gekregen. In eerste instantie schrok ik van onderstaande ervaringen, maar ik besloot het er maar op te wagen. En gelukkig viel het hardstikke mee. In no-time was mijn hoofdhaar gedecimeerd tot standje 6. De tondeuse gleed soepel, geen last van vastlopers, happen of veranderingen in standen. Het is inderdaad wel zo dat met een beetje krachtzetten het voorzetstuk van stand kan verspringen, dit in tegenstelling tot de bewering op de doos dat je de ingestelde stand kan 'locken'. Maar zoals gezegd is het (nog) niet misgegaan. Een opbergtasje/zakje was ook erg handig geweest.

Kortom, zeker voor deze prijs, een prima tondeuse!

Brommelke 22-07-2007
Geschreven voor: Philips QC5050

Omdat ik jaren met een Philips tondeuse (C242, 7 jaar lang) heb gewerkt, dacht ik nu ook weer een goede koop te hebben gedaan door een Philips aan te schaffen. NEE DUS. Na de eerste keer dacht ik dat het een kwestie van gewenning zou zijn, maar nu voor de tweede keer gebruikt (kortste stand met kam) en het resultaat is prut. Ik ben veel langer bezig dan normaal, omdat veel haren blijven staan. Ik hoop dat ie nog retour kan naar de winkel.

Stijn 16-03-2007
Geschreven voor: Philips QC5050

Ik raad dit toestel iedereen af! De (onscherpe?) mesjes blijven hangen in mijn haar. Zels in het fijne haar van mijn kinderen blijven ze steken. Het doet gewoon pijn! Ik breng hem zo snel mogelijk terug naar de winkel.

Ganxta 27-05-2006

Kwaliteitsapparaat (zoals je van Philips mag verwachten), makkelijke bediening
en ligt lekker in de hand. Ik scheer m'n hoofd altijd helemaal kaal en deze
tondeuse gaat tot 1mm als je de opzetkam verwijdert. Ik korte tijd perfect
resultaat en dan makkelijk schoonmaken. Jammer dat er geen opbergetui bijzit
maar zeker een aanrader.

Mrs. Anne 03-05-2006
Geschreven voor: Philips QC5050

Een draak van een ding! Met horten en stoten en een (hoogstwaarschijnlijk)
onscherp mesje gaat hij over het hoofd van manlief. Tijdens het hanteren moet
je goed uitkijken dat je met je handpalm niet per ongeluk het aantal
millimeters verschuift. Gebruiken zonder snoer is al helemaal niet aan te
raden, omdat hij dan helemaal geen kracht meer heeft.
Het lijkt wel een hoogbejaarde kerel!

AstridS38 02-01-2006
Geschreven voor: Philips QC5050

Vorige Philips was beslist goed, deze grijpt steeds vast in het haar, ook is de
korste stand niet erg kort.